Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Bednarek Józef
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Marzec-Holka Krystyna (1946-2023)
(1)
Mirosław-Nawrocka Katarzyna
(1)
Moleda Joanna
(1)
Poznański Karol (1931- )
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
KOMPUTERY
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
DZIECKO
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
INTERNET
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
Ochrona środowiska
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Szkolnictwo
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
resocjalizacja
(3)
dziecko przewlekle chore
(2)
głusi
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
pedagogika
(2)
pedagogika specjalna
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
sieroctwo
(2)
tyflopedagogika
(2)
Internet
(1)
edukacja
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
komputer
(1)
kryminologia
(1)
kształcenie
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media
(1)
niepełnosprawni
(1)
patologia
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-124.
Autorka wyraża przekonanie, że ta publikacja wypełni lukę na rynku wydawniczym, związaną z brakiem poradników o zagrożeniach najnowszymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, zwłaszcza komputerami. Książka została przygotowana z myślą o tych wszystkich, którzy już korzystają z komputera lub zamierzają to zrobić. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, ale przede wszystkim rodziców. Przydatna będzie także dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym, wykorzystującym w edukacji, pracy zawodowej, komunikowaniu się oraz rozrywce media interaktywne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13140 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8414.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9817.V.7 [Czytelnia B], 8693.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem pracy jest analiza najnowszych możliwości mediów cyfrowych i interaktywnych technologii informacyjno-komunikacyjnych będących w dyspozycji osób niepełnosprawnych. Badania prowadzone w wielu środowiskach akademickich nad tymi waznymi aspektami wiedzy służą refleksji pedagogicznej, którą w odniesieniu do osób niepełnosprawnych mają wzbogacić. Praktyczną funkcją publikacji jest wskazanie nowych mozliwości edukacyjnych oraz aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, w których coraz wiekszego znaczenia nabierają najnowsze rozwiązania technologiczne i medialne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14260.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Książka pod redakcją Krystyny Marzec-Holki, Katarzyny Mirosław-Nawrockiej i Joanny Moledy jest zbiorem studiów teoretycznych, badań empirycznych, analiz krytycznych, ekspertyz i rozwiązań metodycznych. Wielu autorów, reprezentantów wszystkich polskich ośrodków akademickich, wyraziło chęć podjęcia dyskursu na temat współczesnych uwarunkowań i wzorów procesów resocjalizacji, reintegracji, inkluzji społecznej z perspektywy teorii oraz praktyki. Publikacja ma zatem charakter interdyscyplinarny, w dyskursie bowiem uczestniczą prawnicy, reprezentanci szeroko rozumianych nauk o wychowaniu – pedagogiki i jej subdyscyplin: pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki społecznej, pedagogiki penitencjarnej, pracy socjalnej, filozofii, psychologii, socjologii, kryminologii oraz katolickiej nauki kościelnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22157.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22156.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 293-298.
Podrecznik, który został przygotowany dla studentów kierunków pedagogicznych,a w szczególności kierunku pedagogika resocjalizacyjna,jest pierwsza próbą w literaturze polskiej całościowego przedstawienia zarysu europejskich i pozaeuropejskich systemów prewncyjno-resocjalizacyjnych,tworzacych podstawy pedagogiki resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9820.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8416.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9819.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-247.
Teks podręcznika jest skondensowaną formą prowadzonych wykładów z historii wychowania dla studentów I roku studiów pedagogicznych. Pod względem chronologii uwzględnia tylko najważniejsze - jak się wydaje - zagadnienia z dziejów wychowania i myśli pedagogicznej w Polsce na tle dziejów powszechnych od zmierzchu epoki renesansu, a więć od końca XVIw., aż po współczesność, czyli do wybuchu II wojny światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7974 [Magazyn 1], P.7973 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7972.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9272.V.1 [Czytelnia B], 9273.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Podręcznik akademicki z zakresu pedagogiki resocjalizacji i kryminologii. Adresowany jest także do profesjonalistów zajmujących się zagadnieniami prewencji społecznej, kuratelą i pracą socjalną z grupami ryzyka społecznego. Autor przedstawia również strukturę i funkcje współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej w kontekście nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7968 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9269.IV.4 [Czytelnia B], 9268.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-170. Indeks.
Nowe metody w pedagogice kreowane przez doświadczenia noszą nazwę doświadczalnictwa. Podejmowanie innowacji pedagogicznych nie jest i nie może być jednopodmiotowe. To zawsze jest proces, który odbywa sie między ludźmi - nauczycielami, uczniami, rodzicami, środowiskiem lokalnym. W książce autorka napisała o innowacjach, emocjach, komunikacji interpersonalnej. Obcowanie dorosłego człowieka z dzieckiem ma wpływ na kształtowanie się sposobu pojmowania takich wartości jak: prawda, człowiek, życie, miłość, wiara, ojczyzna, formułuje się system wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8415.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9818.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zamyśle Redaktora Naukowego monografia ma łączyć zdiagnozowany stan praktyki edukacyjnej z propozycjami zmian i modernizacji wybranych jej obszarów, wynikającymi z zastosowania teorii pedagogicznych. Jej Autorzy, Członkinie i Członkowie Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (w kilku przypadkach wraz ze swoimi współpracownikami) przedstawili własne rozważania w układzie: diagnoza – kierunki zmian i modernizacji – niezbędne warunki realizacyjne. Rozszerzyli przy tym pole namysłu o diagnozę i perspektywy rozwoju wybranych subdyscyplin pedagogicznych. W rezultacie powstał wielowątkowy raport pozwalający spojrzeć na pedagogikę z perspektywy teoretycznej i praktycznej – za co wyrażam gorące podziękowania wszystkim Autorom (…).Na podkreślenie zasługuje fakt, że autorskie diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości dotyczącej teorii pedagogicznych i praktyki edukacyjnej zostały poddane refleksji natury interdyscyplinarnej – specyficznej dla zadań realizacyjnych opartych na pogłębionej analizie stanu oraz doświadczeń (również międzynarodowych). Dzięki takiemu podejściu otrzymaliśmy nie tylko autorskie diagnozy, które są silną stroną badań pedagogicznych, ale też autorskie pomysły na rozwiązanie zdiagnozowanych problemów, będące eksperckim głosem pedagogów. Z Wprowadzenia Redaktora Naukowego prof. dra hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18506.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21697.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19742.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19741.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej